Proactief IT beheer voor de moderne werkplek

Proactief IT beheer voor de moderne werkplek

Met een grote afhankelijkheid van technische systemen is proactief IT beheer voor veel bedrijven onmisbaar geworden. Onderwerpen als patch management, continue monitoring, het maken van een grondige back-up met bedrijfsgegevens en updates van virusscanners en beveiligingssystemen, krijgen niet altijd de aandacht die noodzakelijk is. Toch zijn het juist deze methoden van proactief beheer die maken dat je binnen jouw bedrijf efficiënt en veilig kan blijven ondernemen.

Patch management voor de bescherming van je werkomgeving
Bij patch management draait het om de beveiliging van jouw bedrijfssystemen. Patches worden onder meer gebruikt in het uitvoeren van automatische updates op computers. Eventuele problemen die zich in de software bevinden, worden op deze manier direct verholpen.

Fouten of kwetsbaarheden die in programma’s of systemen worden gedetecteerd vormen een bedreiging voor de veiligheid van jouw bedrijf en moeten zo snel mogelijk worden opgelost. Ook deze fouten kunnen door middel van een patch worden verholpen.

Patch management is dan ook een essentieel onderdeel voor ieder bedrijf. Het is een van de belangrijkste methoden om bedrijfsinformatie veilig te stellen en onbereikbaarheid van de moderne werkplek te voorkomen.

patch-management

 

Continue monitoring van bedrijfssystemen
Een continue monitoring van je bedrijfssystemen maakt inzichtelijk waar zich fouten voordoen en bijbehorende acties gewenst zijn. Denk hierbij aan het vollopen van de interne SSD maar ook aan de belasting van het geheugen en de maximaal bereikte CPU-belasting van computers. Wordt er meer van de computer gevraagd dan gebruikelijk, dan kan dit wijzen op problemen met bepaalde programma’s. Ook hierin kunnen patches worden gebruikt om problemen op te lossen.

Kleinere systeemfouten kunnen zich onder andere voordoen door communicatiefouten in de koppelingen tussen bepaalde gebruikte applicaties. Dit kan ervoor zorgen dat zij niet langer naar behoren werken. Systeemfouten kunnen door middel van continue monitoring snel inzichtelijk worden gemaakt. Veel problemen kunnen dankzij de monitoring al worden opgelost voordat de gebruiker zelf merkt dat er iets aan de hand is.

Noodzakelijke updates
Virusscanners en beveiliging software blijven constant in ontwikkeling. Juist daarom is het zo belangrijk om noodzakelijke updates te blijven doen. Binnen veel bedrijven is dit een onderdeel wat vaak uitgesteld wordt, zeker als een update betekent dat je op dat moment niet verder kunt met je werkzaamheden.

Om problemen in een later stadium te voorkomen is het echter belangrijk de updates te blijven doen. ANL IT werkt de bedrijfssystemen op afstand bij zodat systemen en programma’s altijd up to date zijn. Zorgt een update voor problemen in de koppeling van applicaties en programma’s waar je gebruik van maakt? Dan worden die ook direct voor je opgelost.

Zekerheid van bedrijfsprocessen met back-up en support
Het maken van een goede back-up met bedrijfsgegevens ligt voor de hand, toch wordt dit vaak vergeten of te laat aangepakt. Vooral in situaties met ransomware, waarbij het bedrijfssysteem volledig overgenomen kan worden, is het belangrijk om met een goede back-up zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen.

Het serviceteam van ANL IT staat in iedere situatie voor je klaar met snel en kundig advies. Alle maatregelen voor het proactief beheer van jouw werkplek kunnen voor je overgenomen worden. De medewerkers kijken op afstand met je mee wanneer problemen zich voordoen of nemen het contact met een derde partij voor je over. Zo ben je altijd verzekerd van een prettige en veilige werkomgeving.

Wil je meer weten over proactief IT beheer?

Neem dan contact met ons op via 070 365 80 33.