Een goede bereikbaarheid is belangrijker dan ooit. Thuiswerken, op kantoor en onderweg. In deze blog laten we je zien hoe je als werkgever gebruik maakt van de voordelen van softphone telefonie. Een technologie die zorgt dat je altijd bereikbaar bent en medewerkers in staat stelt efficiënter en effectiever samen te werken.
Wat is softphone telefonie?
Softphone is een afgeleide van software telefoon. Gebruikmakend van een applicatie die op computers, laptops, tablets en telefoons geïnstalleerd kan worden, ben je overal bereikbaar. Niet alleen op een mobiel nummer maar ook op het algemene zakelijke nummer. Je kunt gebruikmaken van functionaliteiten als telefonisch en video vergaderen, doorschakelen en integraties met bekende CRM-systemen.
De voordelen
Het gebruik van softphone telefonie kent vele voordelen. In deze blog hebben we de belangrijkste drie voor werkgevers uitgelicht.
1. Altijd en overal een betrouwbare verbinding
Met het telefoonsysteem van Cisco Webex en het KPN Partner Network heb je de mogelijkheid overal een betrouwbare verbinding tot stand te brengen. ANL IT richt de infrastructuur zo in dat medewerkers altijd goed bereikbaar zijn.
Met softphone telefonie hoef je als werkgever zelfs geen mobiele telefoon meer voor hen aan te schaffen of een telefoon op het bureau te installeren. Gebruikmakend van een applicatie op hun eigen telefoon, desktop, laptop en tablet kunnen zij overal bellen via de zakelijke lijn. Zowel voor uitgaande telefonie als voor een veilige verbinding om samen te werken of telefoontjes door te schakelen naar collega’s.
2. Professionele werkwijze
Als bedrijf wil je een professionele indruk achterlaten bij potentiele klanten die contact opnemen. Softphone telefonie stelt je in staat ieder apparaat te benutten voor receptie en callcenter functionaliteiten. Inkomende lijnen beantwoorden waar je ook bent, moeiteloos doorverbinden naar collega’s en de mogelijkheid tot voicemail en automatisch doorschakelen op momenten dat je niet bereikbaar bent.
Bijkomend voordeel van Cisco Webex is de mogelijkheid tot het realiseren van software integraties met je huidige CRM-systeem. Denk bijvoorbeeld aan koppelingen met Microsoft Dynamics, Exact Online en Salesforce. Zo kun je efficiënter werken en hou je grip op je bedrijfsinformatie.
3. Clean desktop, thuis en op kantoor
Een leeg bureau helpt om productiever te kunnen werken. Softphone telefonie helpt om onnodige rommel te vermijden. Geen vaste telefoon meer op het bureau, geen headset per apparaat en een minimale hoeveelheid aan lopende bedradingen.
De applicatie wordt geïnstalleerd op desktopcomputers, laptops, telefoons en tablets. Vanuit de vaste computer kan met een enkele headset gebruik worden gemaakt van de vaste lijnen en kunnen vergaderingen plaatsvinden, via onder meer de softphone applicatie en Microsoft Teams, op alle beschikbare apparaten.
De click to dial functionaliteit, maakt het bovendien heel gemakkelijk om online contactgegevens op te zoeken en direct vanuit de browser contact op te nemen. Het intoetsen van telefoonnummers is vanaf nu verleden tijd.
Altijd bereikbaar met ANL IT
Vanuit het KPN Partner Network biedt ANL IT klanten de mogelijkheid gebruik te maken van de voordelen die softphone telefonie te bieden heeft.
Bellen via de zakelijke lijn op je smartphone, tablet, laptop of computer. Van het centrale nummer tot het doorschakelen op persoonlijke lijnen van werknemers en moeiteloos overschakelen naar de voicemail op vrije dagen.
Doe je voordeel met een speciaal voor jou ingerichte softphone infrastructuur. Plan direct een afspraak in om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken, door te bellen naar: 070 365 80 33.